Sahibinden Araba Sevenler İçin Portal Önerisi
Sahibinden Araba Sevenler İçin eğlenceli ve araç sahipleri için faydalı olacağını düşündüğümüz bir web sitesini sizinle paylaşmak istedik. Tasarım ve kodlaması firmamız tarafından yapılacak garaj.net web sayfasındaki içerikleri takip edebilir, paylaşımşlar yapabilirsiniz.
KIŞ SÜRÜŞÜNDE YAPILAN 5 HATA
Zorlu kış şartlarında araba sürmek kimi zaman güç bir duruma dönüşebiliyor. Karlı ve buzlu zeminde araç kullanıyorsak yapılan hataların önüne nasıl geçebiliriz ? Kışın araba sürerken en çok yapılan hatalar nelerdir ? Zorlu bir kış sürüşü sonrası araç yıkanmalı mıdır ?
1 – Lastik Havası
Genel kanı olarak insanlar kış geldiği zaman lastik havalarını indirebiliyorlar. Bu, hatalı bir davranıştır. Tam tersine lastik havalarının arttırılması ve özellikle karlı yerde ilerlerken aracın asıl yürümesini sağlayan, araç lastiklerinin sürtünmesini sağlayan şey lastik – zemin ilişkisi değil karın karla birbirini tutmasıdır. Yani kış lastiğinin içine karlar dolar, lastik içinde ki karlara bu karlarda tutunur ve sizin ilerlemenizi sağlar. Lastik havasını indirdiğiniz zaman lastiğin dişleri yolu tam olarak kavrayamaz ve içeri doğru göçmeye başlar. Dolayısıyla yolu iyi tutamazsınız. Tam tersine karlı havada ilerlerken lastik havalarını yüzde on arttırmanız gerekmektedir.
2 – Lastik Havasından Sonra ; Lastik Türüne Dikkat !
Kar lastiği mi ? Kış Lastiği mi ? bu sorunun cevabı kesinlikle kış lastiği olmalıdır.
Bu lastiklerin tasarlanma amacı sizi karda götürmek değil, genel olarak kış koşullarında götürmektir. Lastiğin diş yapısı kış lastiklerinde hem kara uygun hem de yağışa uygun şekilde tasarlanırlar. Aynı zamanda kış koşullarında yaz lastiği kullanmanız herhangi bir rampa ve yokuşta sizi yüzüstü bırakabilir, aracı hareket ettiremediğiniz gibi trafiği de felç edebilirsiniz. Yani yedi derecenin altında ki soğuklarda mutlaka kış lastiği kullanmalı, yaz lastiğini kullanmamalısınız.
3 – Kış Koşullarında Araç Kalkışı
Karlı ve buzlu bir zeminde araç sürecekseniz ilk yapacağınız şey gaza hafifçe dokunmaktır. Bir anda gaza yüklenirseniz patinaja kalabilirsiniz. Özellikle de patinaj çekerken yerdeki karı kaldırıp altındaki cam gibi buza ulaşırsanız arabayı götüremezsiniz. Eğer arabanızda spor, sürüş modları varsa onu en kısa en ekonomik moda almanız gerekebilir. Çünkü siz ne kadar gaza bassanız da bu modlar gaz tepkisini öldürüyor. Eğer düz zeminde manuel araba kullanıyorsanız sadece debriyajla arabayı ilerletmeye de çalışabilirsiniz.
4 – Kalkış ve Gidişten Sonra Frenleme
Hepimizin bildiği gibi kış koşullarında frenleme uzun yol alacak, fren mesafesi de artacaktır. En çok yapılan hatalardan biri de frene son sürat basıp ABS’nin arabayı durdurmasını beklemektir. ABS’nin amacı fren mesafesini düşürmek değildir. Asıl amacı arabayı durdurmak yerine, eğer araba durmuyorsa kaymasını en aza indirip size arabayı yönlendirme fırsatını vermeye çalışmasıdır. Karlı, buzlu ve kaygan bir zeminde freni çok zorlayacak olursanız ABS bu noktada işe yaramayacak ve arabanız gitmeye devam edecektir. Yani gaza, frene çok ani bir şekilde dokunmayın, ani hareketler yapmayın. Öndeki araba ile fren mesafesini ayarlamakta da ayrıca fayda var.
5 – Arabayı Yıkatmamak
Hepimizin bildiği gibi zorlu kış şartlarında belediye çalışanları düzenli olarak yolları tuzlar ve karların erimesi için çalışırlar. Aracınız kışın sürüş sırasında araç altına tuz, kar, çamur ve yağmur sularını toplayabilir. Yolların açılması için yapılan tuz çalışmaları yollar için son derece faydalı, ama aracınız için biraz sıkıntılı bir durum olabilir. Aracın alt kısmında bulunan süspansiyon kolları çok çabuk paslanabilir. Bunun sebebi tuzun metal parçaları kolay bir şekilde paslandırmasıdır. Araç, yeterince kar, buz, yağmur, çamur ve özellikle tuzu alt tarafında topladıysa, aracınızı mutlaka yıkattırmanız gerekiyor. Aracınızda yıkanan metal parçalar, parçaların ömrünü uzatacaktır. Yani zorlu bir kış sürüşü sonrası, araç yıkattırılabilir.
Bu tür bilgileri Garaj.net portalında blog sayfasından takip edebilirsiniz.