Lastik Jant Market İndirimli Lastik Fiyatları
BİR LASTİK NE KADAR DAYANIR
Belirli bir lastiğin ne kadar süreceğine dair kesin bir cevap yoktur, ancak bir sürücünün lastik yatırımlarından en iyi şekilde yararlanmak ve güvenli olmayan lastiklerde sürmekten kaçınmak için yapabileceği şeyler vardır. Ortalama olarak, insanlar yılda 12.000 ila 15.000 mil arasında sürerler, bu da ortalama kaliteli dört mevsim lastiğinin bakım, sürüş tarzı ve koşullara bağlı olarak üç ila beş yıl arasında bir yerde süreceği anlamına gelir.
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Birliği (NHTSA), bir sürücünün kötü lastik durumundan kaynaklanan bir kazaya karışma olasılığının üç kat daha fazla olduğunu belirtir. Lastiklerin sağlığı söz konusu olduğunda daha güvenli daha akıllıdır, bu nedenle lastik sırtı aşınması veya yaşı hakkında herhangi bir sorunuz varsa, lastikleri kontrol ettirin.
BİR LASTİĞİN NE KADAR SÜRDÜĞÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Birden çok faktör uzun bir lastik servisi kalabilir bir role sahiptir. Sürülen kilometreler, yol koşulları, sürüş tarzı, bakım ve yaş, bir lastiğin ne kadar sürdüğünü etkiler.
Yıpranmış vs Yaşlı
Lastikler doğal olarak ne kadar çok sürülürse o kadar aşınır ve aşınmış lastikler, özellikle olumsuz hava koşullarında, yeterli dişe sahip olanlara kıyasla daha az çekiş sağlar. Çoğu sürücü, aşınmış lastiklerin (2/32 ”veya altında kalan diş derinliği) servisten çıkarılması gerektiğini anlar.
Birçok sürücü, eğlence araçlarında, tahsil edilebilir araçlarda ve hatta yedek lastiklerde olduğu gibi asgari düzeyde kullanılan lastiklerin, sürüş eksikliği nedeniyle aşınma yerine yaşlanma yaşama eğiliminde olduğunun farkında değildir. Yaşlı bir lastiğin önemli miktarda sırtı vardır; Bununla birlikte, lastiğin yapısal bütünlüğü daha zayıftır, çünkü lastikteki kimyasalların etkili kalması için lastiğin sürülmesi gerekir.
Bordürler, Çukurlar ve Diğer Tehlikeler
Bordürlere çarpmak veya kötü durumdaki yollarda sürmek (çukurlar, kırık kaldırım, kötü dereceli demiryolu geçişleri, asfaltsız yollar vb.).) yanlış hizalamaya ve lastik aşınmasını etkileyen süspansiyon hasarına neden olabilir. Günlük sürüşünüz bu zorlukları içeriyorsa, yıllık süspansiyon, hizalama ve lastik kontrolleri planladığınızdan emin olun.
Hava Koşulları
Buz, kar ve yağmur gibi kötü hava koşullarında sürüş, lastiklerin daha hızlı aşınmasına neden olabilir, çünkü çekişi korumak için daha fazla çalışması gerekir. Belirli hava koşullarında performans gösterecek şekilde özel olarak tasarlanmış lastikler satın almak, sürücülere iyi bir koşu giysisi sunarken ekstra bir çekiş ve kontrol ölçüsü (daha fazla güvenlik anlamına gelir) sağlayabilir.
Bridgestone, her türlü hava veya yol koşulunda sizi ve aracınızı güvende tutmak için tasarlanmış farklı tipte lastikler sunar. Örneğin, Bridgestone'un Blizzak lastik serisi, karlı ve buzlu yollarda dayanıklı çekiş sağlayan zorlu kış hava koşullarında performans gösterecek şekilde üretilmiştir ve Dueler lastik serisi, şiddetli yağmur yaşayan alanlar için ıslak yol koşullarında güvenli bir tutuş sağlayan birkaç lastikten biridir.
Kötü Sürüş Alışkanlıkları
Sert dönüş, çabuk hızlanma gibi sürüş alışkanlıkları fakir ve ani fren derece lastikleri üzerinde stres artışı, hızla giymek için onları neden olabilir. Sürücüler, agresif sürüşten kaçınarak lastiklerinin ömrünü önemli ölçüde uzatabilir.
İhmal Edilen Bakım
Lastiklerin hasar açısından düzenli olarak kontrol edilmesi, hava basıncı seviyelerinin korunması ve lastiklerin hizalı ve döndürülmüş halde tutulması önemlidir. Uygun bakım olmadan, lastik ömrü yarı yarıya azaltılabilir - bazı durumlarda daha da fazla.
LASTİKLERİN NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLECEĞİNİ BİLMEK
Eğer aşağıdaki işaretleri lastikleri ile açık olup olmadığını, yerine onlara sahip olabilir.
Düşük Diş Derinliği
Lastik sırtı kaybı, lastiğin değiştirilmesi gerektiğinin önemli bir işaretidir. Düşük sırt, sürücünün lastiklerinde fiziksel olarak neler olduğunu görebileceğinin bir işaretidir. Lastiğin aşınan kısmına bağlı olarak, araçta başka sorunlar da olabilir.
Belirgin iç veya dış omuz aşınması: lastikler yanlış hizalanmış
Omuz kenarı aşınması: lastikler az şişirilmiş, döndürülmesi veya her ikisinin de olması gerekir.
Merkez aşınması: lastikler aşırı şişirilmiş olabilir veya aşırı sert ivmelenmeye maruz kalmış olabilir.
Kapaklı aşınma: araç süspansiyon sorunu yaşıyor
Tüm lastiklerde yerleşik lastik sırtı aşınma göstergeleri bulunur, ancak lastik sırtı düşük görünüyorsa, lastiklerde kuruş testi yapmak zaman alır.
Kaba Tahrik
Bir titreşim yaşıyorsanız (özellikle yeni başlamışsa) veya yüksek (ve artan) lastik gürültüsü seviyeleri, lastiklerinizin dengede olmadığının, düzgün takılmadığının veya yapısal bir sorun yaşadığının bir işareti olabilir. Bazı durumlarda, bu güvenlik Etkiler, Bu yüzden lastikler nitelikli profesyonel asap tarafından kontrol olabilir.
NOKTA Numarası
Lastiğin yan duvarındaki ABD Ulaştırma Bakanlığı (DOT) numarası, ne zaman değiştirilmesi gerektiğini takip etmenin başka bir yoludur. Tanımlanması kolaydır - “NOKTA" harflerini ve ardından on bir veya on iki harf ve sayıyı arayın. 2000 Yılından sonra yapılan lastiklerde son dört rakam üretim haftasını ve yılını gösterir. Yani, 36. haftada veya 2018'de “3618” olan bir lastik yapılacaktı. 3 Basamaklı bir hafta ve yıl kodu olan bir lastik, lastiğin 2000 yılından önce yapıldığı ve yaşa bağlı olarak değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir.
Bridgestone, Bridgestone veya Firestone marka lastiklerinin kalan diş derinliğine bakılmaksızın on yıl sonra hizmetten kaldırılmasını önerir. Ayrıca, delinme, çarpma hasarı, yanlış şişirme veya aşırı yüklenme belirtileri veya lastiğin kullanımından veya yanlış kullanımından kaynaklanan diğer durumlar gibi hasarlar için kalifiye bir teknisyen tarafından periyodik denetimler yapılmasını önerirler.
BİR LASTİK NE KADAR SÜRER: LASTİK sırtı ÖMRÜNÜ UZATMAK
Lastikler hem bir araç sahibinin karşılaşabileceği en büyük bakım masraflarından biri hem de sürüş güvenliği ve performansı açısından en kritik maliyetlerden biri. Her iki nedenden dolayı da onlara düzgün bir şekilde bakmak önemlidir. Alt satır: iyi bakım ve sürüş alışkanlıkları sürücüleri güvende tutmaya yardımcı olur ve lastik ömrünü uzatarak paradan tasarruf sağlar.
Yavaşça
Çok fazla sert frenlemeye ve durma noktasından agresif ivmelenmeye maruz kaldıklarında lastik ömrü yarı yarıya azaltılabilir. Sık sık sert frenleme ihtiyacını azaltmak için arka kaplamadan kaçınmak lastik ömrünü uzatacaktır. Bir duraktan uzaklaşırken gaz kelebeğine gevşeme, lastiklerdeki gerginliği azaltır ve aşınmayı iyileştirir. Keskin köşelerden önce yavaşlamak, mümkün olduğunda çukurlardan ve kırık kaldırımdan kaçınmak gibi lastiklerdeki stresi de azaltır. Lastiklere daha az harcama yapmakla ilgileniyorsanız, aşağıdaki adımları izlemeniz yardımcı olabilir.
Sakarya Web Tasarımı konusunda teknokentte faaliyet gösteren ikinci firmamız Fxy Bilgi Teknolojileri tarafından gerçekleştirilmektedir.
Düzenli Bakım
Lastik ömrünü uzatmanın bir başka yolu da bir aracın ve lastiklerinin uygun bakımına ayak uydurmaktır. Kendiniz yapabileceğiniz birkaç şey hava basıncını ve diş derinliğini kontrol etmektir. Kalifiye bir teknisyene dengelerini ve hizalamalarını periyodik olarak kontrol ettirmeli ve lastikleri düzenli aralıklarla döndürdüğünüzden emin olmalısınız. lastiklerinizin ellerinden gelenin en iyisini yapması ve en uzun süre dayanması için bakım şarttır.
Lastik Fiyatları öğrenmek için https://lastikjantmarket.com.tr/kategori/lastik bu linkten ulaşabilirsiniz.